BLI MEDLEM I VARBERGS HUMANISTISKA FÖRENING

För att bli medlem betalar man in en årsavgift på 250 kr till Bankgiro 179-6895, eller via Swish 1235390406.

Det innebär fri entré till samtliga föreläsningar (7-8 per år) samt Svenska Humanistiska Förbundets årsbok.

Gäster är välkomna vid våra möten och betalar 60kr per mötestillfälle via Swish eller kontanter.

Vill du veta mer om våra stadgar kan du ta del av dem här: Varbergs Humanistiska Förenings stadgar.

Vill du veta mer om Svenska Humanistiska Förbundets stadgar kan du ta del av dem här: Svenska Humanistiska Förbundets stadgar.

Från och med den 25 maj 2018 är den nya europeiska personuppgiftsförordningen, GDPR, lag i Sverige. Den ersätter nuvarande personuppgiftslagen PUL. Enligt GDPR är föreningar skyldiga att hålla medlemmarna informerade om vilka register som finns i föreningen.

Vi har ett medlemsregister som omfattar namn, adress, om man betalat medlemsavgiften och e-postadress till de som valt att få information via e-post. Om man begär utträde ur föreningen eller inte betalar årsavgiften upphör man att vara med i registret.

Du som medlem kan närsomhelst begära att få tillgång till de uppgifter vi har som rör dig och be att dessa ändras eller tas bort.

Vi håller enbart medlemsregister inom sittande styrelse och kommer aldrig att dela vidare eller sälja uppgifter till tredje part.

Vill du veta mer om GDPR kan du läsa Datainspektionens information här.